top of page
  • Writer's pictureHamatana Retreats

הַמַּתָּנָה | טכניקת נתינה

Updated: Mar 4, 2019


ספר שבחרתי מהספרייה המקומית שלנו עשה הדים רבים בחיי, עד היום, ואני ממליצה לקרוא אותו, "הדרך אל האושר" של סוניה ליובומירסקי המחקר החדש שלה, שבו היא מציעה השקפה מדעית וחדשנית על האושר מצליחה לפרק את האושר לאחוזים 50 אחוז גנים, עשרה אחוזים נתונים אובייקטיביים ו-40 אחוזים של גישה חיובית - זה, על רגל אחת, סוד האושר הפנימי שאליו הגיעה סוניה, לאחר שנים ארוכות של מחקר שבו נטלו חלק מאות משתתפיםות

במקום שאני רואה אותו יום יום יש לי רשימה של מספר דברים שקיבלתי מהספר אחד מהם הוא הפגנת נדיבות

ובכן, אני מניחה שאם תשאלו את סובבי בקהילה הםן יתארו אותי כיצור שנותן ונדיב אך אם הייתםן שואליםות לפני עשור מכרה מבת שלמה... היא הייתה עונה אחרת בשיחה משמעותית ועמוקה עימה היא הסבירה לי שבחוויה שלה שבכל נתינה שלי יש לי ציפייה לקבל בחזרה (מודעת ולא מודעת – נשמע מוכר?) וזה מכווץ אותה בעיקר מכיוון שהיא לא פועלת ככה (והיא אחת מהנשים שהשפע הוא מנת חלקה) ולכן היא בוחרת להימנע מקשר עימי – אאוצ'ץ, שיעור כואב, אך כה חשוב ועל כך אני מודה לה מקרב לב היא פתחה אותי להסתכל, ללוש, להתנסות ולנסח את טכניקת הנתינה/נדיבות ולעשות שם מהלך מהפכני שלדעתי הוא קשור ישירות לתודעת השפע היום אם אני צריכה לומר מהי הטכניקה רבת המשמעות שאני בוחרת להשתמש בה בתדירות גבוהה, זה הפגנת נדיבות זה כל כך פשוט ומובן עבורי, שלעיתים אני תוהה איך זה שלא כולםן חיים ככה, ועדיין כאמא אני מרגישה שזו טכניקה שאני צריכה להבין איך להעביר לילדיי כי לעת עתה, היא מהבהבת בתוכםן מבליחה, נוכחת ואז נמוגה

טוב, זה רק אומר שיש עוד ספר שממתין שאכתוב אותו... טכניקות הַמַּתָּנָה לילדיםות

למה תודעת השפע מחוברת לנתינה? על תודעת השפע יש הרחבה בספר הַמַּתָּנָה טכניקות לרווחה אישית בעיניי זה גלוי, נתינה זו זרימה, אנחנו כיצורי אדמה ואור חייםות בתוך כלי, הכלי מתעל את הזרימה בתנועה מתמדת, הרי יש אינסוף תנועה בתוכנו (חמצן נע, דם זורם, מחשבות באות והולכות, פעימות הלב הריתמית ועוד..) כל התנועה הזו , מתקיימת במקביל בתוך הכלי, אך גם קיימת תנועה מחוץ לכלי – שמיים בהם עננים חולפים, מים זורמים, צמיחת הטבע ועוד הזרימה הזו מתחברת לנתינה כך: נתינה = זרימה = תודעת שפע כאשר אני נותנת כי אני רוצה להיטיב (נקודת ההנחה שלי שהנתינה באה ממקום נעלה בו אני רוצה לתת מתוך מקום רחב ומרווח) כאשר אני נותנת כי אני מצליחה לראות את האחר/ת את צרכיו/ה ולאפשר לה/ו לחוות כמה דברים הבהוב מתקופת הינקות בה היה/הייתה מאוחד/ת עם האם, אשר זיהתה את צרכיו/ה אני מחבר/ת את מי שמקבל/ת ממני לחוויית האינסוף ובכך מסייע/ת בחוויית רווחה ושפע ברגע שלחצנו על כפתור הרווחה אצל האחר/ת זורמת אלינו ולסביבה ערוצים פתוחים של אהבה, שפע וקבלה משהו שכולנו כמהיםות אליו – לחוות אהבה וקבלה עצם הנתינה תיתן לך ולאחר/ת נינוחות ורווחה וזה חקרו אלן לוקס, חוקר ומחבר ‘The Healing Power of Doing Good’. במחקר שערך בקרב 3000 משתתפיםות

מצא לוקס ש-95% מהם מרגישיםות טוב כשהם עוזריםות לאחר/ת ד"ר דיוויד ר. המילטון מספר בבלוג שלו על התופעה ומדגיש שזה פשוט בטבע שלנו. למעשה, המוח שלנו מחווט כך שהוא מעניק לנו 'פרס' – ולעתים רבות מספר פרסים במקביל – על פעולות של חמלה, של אדיבות ושל נתינה, במסגרת התנדבות קבועה או עזרה מזדמנת ד"ר לפסיכולוגיה שרי בורג קרטר ב Psychology Today, העובדה שחוללנו שינוי בחייו של אחר/ת יכולה להוביל לתחושת סיפוק ציטוט ממהות/נוגה פנאי יש סרט מרגש במיוחד על זה: Pay It Forward טכניקת נתינה מרגשת על פי הסרט, ניתן לחפש ביוטיוב: תעביר את זה הלאה - הרעיון של טרוור

נסה/י שיש פקק שזז לאט לתת לאחר/ת להכנס לפנייך – לרוב אותו מקבל/ת זכות קדימה מול עינייך יתנו זכות קדימה לאחר/ת

טכניקת הנתינה 1. אני ממליצה לבנות את טכניקת הנתינה בהתחלה לפמפם אותה ולהשפריץ נתינה, כמה שניתן ולאחר מכן למצוא נוסחה אישית שתומכת בנתינה ממקום פורה בלי השחיקה של עוד משימה בחיים תתמידו בבחירה בנתינה ובנוסחה שלך (פעם פעמיים בשבוע יותר פחות), ותגלה/י את הזרימה והשפע

2. אני מחפשת הזדמנויות לתת, וכך האנטנות שלי פתוחות – מי כרגע זקוק/ה שיראו אותו/ה, מי עכשיו מבקש/ת אותי להיות עבורו/ה ? אני בודקת האם זה מונע מאגו או מאהבה ? אגו – נא לשחרר זה פשוט לא עובד שזה מגיע מאהבה ומרווחה הנתינה היא זכה ועוברת הלאה בפשטות יש קושי לאחר/ת בקבלת הנתינה שלי – אני מניחה למי שרציתי לסייע לו/לה - ממש אין טעם לעזור בכוח בדרך כלל היקום תומך, כך שאם יש זרימה בנתינה זה סימן שאנחנו בחיבור לאהבה במידה ויש הרבה קרטועים הייתי עוצרת להתבונן למה יש חסימות ותוהה אם עליי להניח או לשנות בעת המעשה את הזווית שלי ולהרחיב את ראיית האחר/ת נתינה מגיעה בכל כך הרבה מופעים חיוך כללי, אמירת שלום, להציע עזרה, לעשות מעשה אקטיבי ולתת, לתרום, להתנדב, לשמר קשרים, לפרגן מתוך אמת (בלי השוואה), להציע הצעות, להענות לבקשות ועוד

3. אני בוחרת להתנדב במקומות שטובים לאחריםות ולי זה יכול להיות פעם בחודש או פחות – תמצא/י את הנוסחה שלך לרוב שיבקשו ממני עזרה אני אתן חוויה נעימה גם אם התשובה שלילית ואשתדל להשאיר את הדלת פתוחה ליזימה נוספת של בקשה לעזרה מן העותר/ת אשתדל לומר משהו כגון "אשמח, ובפעם הבאה" וכדומה...

4. חלק חשוב בטכניקת הנתינה כרוך גם בקבלת עזרה/נדיבות/נתינה של אחר/ת אומריםות לי שאני לבושה יפה – אני אומרת תודה מציעיםות לי עזרה אני משתדלת לקבלה בחיוך - תמיד שמחה בעזרה במשימות היומיומיות או בעזרה רגשית ועוד

5. לדעת לבקש עזרה/נדיבות/נתינה לא לדרוש, לא לצפות

כן לקבל ולהיעתר למה שמגיע (כל עוד אין זה גורם לתסכול כמובן). לעיתים זה קורה בסנכרון ויש זרימה בין הנתינה שלי לקבלה מהיקום ולעיתים אין כל קשר – זה עדיין לא משנה עבורי שום דבר – אני ממשיכה לפעול בנתיב הנתינה הקשובה – נותנת בנדיבות ומשתדלת שהנתינה תגדיל את הרווחה בתוכי – לא נתינה מתקרבנת שבאה על חשבוני - אני לא ממליצה על נתינה שאני חשה תסכול בגללה

6. אני בעדינות מוצאת דרך לספר על הנתינה שמגיעה אליי מהיקום (מתנה שמצאתי ברחוב, עזרה שקיבלתי שהייתי חולה, טלפון נדיר מחבר, שיתוף פעולה מרגש) כדי לתת השראה וזרימה ומבקשת להיזהר מליצור מצב שתרצה/י שיקנאו בך על מזלך, מכיוון שזה גודע את הזרימה וזה עלול ליצור קרטועים בתודעת השפע

7. נתינה של חפצים אני משתדלת כחלק מטכניקת הסדר הרחבה בטכניקת סדר, לתת דברים חפצים שלא משרתים אותי יותר למישהו ספציפי שיהנה מהחפץ, (משחק שהילדיםות נהנו ממנו וכבר גדלו, בגדים יפים, ועוד

בהצלחה והתאמנות שופעת וזורמת שני




27 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page